Kaljenje kalčkov

June 05, 2014

Pred časom so v lokalni trgovini z zdravo prehrano uvedli čisto nov oddelek namenjen samo kalčkom in kalilnikom. Obenem so imeli tam tudi predstavitev gojenja kalčkov z degustacijami presne hrane. Seveda sem morala preizkusiti in bila navdušena. Vedno sem mislila, da je gojenje kalčkov strašno zamudno in zakomplicirano opravilo, ampak tam sem izvedela, da temu še zdaleč ni tako.

 Pravzaprav so kalčki zelo preprosti za gojenje in hkrati tudi zelo zdravi in polni vitaminov, klorofila, esencialnih aminokislin, rastlinskih virov omega 3 maščobnih kislin in rudninskih snovi. So zelo lahki in prebavljivi (90%  teže je voda), odličen dodatek raznim dietam, hkrati pa naj bi bile beljakovine iz kalčkov bolj zdrave kot tiste iz mesa. Šest skodelic kalčkov na dan naj bi pokrilo potrebe po hranilnih snoveh.

Kalčki so semena, ki z namakanjem začnejo kaliti, oziroma delati žive poganjke. Seme zaradi vode nabrekne in v vodi vzklije, hkrati pa se poveča tudi količina hranilnih snovi. Zavirali naj bi staranje, pozitivno učinkovali na splošno zdravje, imunski sistem in prebavo, saj naj bi se med kaljenjem razgradile snovi, ki povzročajo napenjanje.

Takole izgleda škatla s semeni (tale je mešanica semen brokolija, detelje in semen kitajske vrtnice, ki ima odličen okus po nepekoči redkvici):


Semena stresem v kalilnik


Jih oplaknem, natočim vodo...


in pustim, da se namakajo čez noč.


Zjutraj jih splaknem, 


odlijem vodo


 in  kalilnik postavim pokonci na stojalo na kuhinjskem pultu.


Postopek (1. dan čez noč namakam, nato odlijem in 2x na dan splaknem) ponavljam 3 dni in kalčki so pripravljeni :) Jaz jih jem za zajtrk, kosilo, za večerjo in mogoče še kdaj vmes :) začinjam jih nič, ker imajo okus po redkvici in so super, recimo namesto solate :)


U

Morda ti bo všeč še

0 comments

Smo tudi na Facebooku :)