Bralne urice #1

June 01, 2014

Odločila sem se, da bom v sklopu bloga vsake toliko opisovala knjigice, ki jih imamo doma, smo si jih izposodili v knjižnici, oziroma na katere smo naleteli v zadnjem času in so se meni in naši malčici zdele zanimive. Naša dveletnica seveda še ne zna sama brati, ampak vseeno kaže veliko interesa za knjige. Doma imamo kar precej otroških knjigic. Trenutno v svoji sobici še nima svoje knjižne police, zato ima vse njene knjige v veliki rumeni škatli, ki ji je ves čas na dosegu roke, da lahko vedno vzame in si ogleda katerokoli knjigo želi.

Nisem opazila, da bi ji bile kartonke kaj bolj zanimive kot klasične knjige z listi, bolj se mi zdi, da ji je zanimiva tista knjiga, ki ji jo predstaviš na lep način.



Knjiga Mali bober in odmev (Macdonald A.) je za že malo večje otroke, na strani avtorice piše, da je za starostno skupino 2-7 let. V bistvu imam to knjigo še iz svojega otroštva, ampak tudi naša malčica je nad njo popolnoma očarana. Ilustracije Sarah Fox- Davies so prekrasne, nič izumetničene, zelo detajlirano in precej realistično narisane, prav tako so ozadja, oziroma risbe narave zares lepe. Zgodbica je blazno simpatična. Govori o malem bobru, ki ni imel prijateljev in je s pomočjo odmeva našel veliko jezerskih bitij, ki so postali njegovi prijatelji, na koncu pa se je še naučil, kaj odmev sploh je. Mislim, da naša 2 letnica še ne razume čisto dobro poante celotne zgodbe, ampak kljub temu mi to knjigico vedno znova prinese, da ji jo preberem.

 Nekaj posebnega je na tej knjigici, zgodbici in ilustracijah. Že iz otroštva se spomnim, da sem bila izrazito vizualni tip, pravzaprav sploh nisem marala knjigic, ki so imele 'grdo' narisane ilustracije, vedno sem cenila trud ilustratorjev, ki so se bolj potrudili in od sebe dali detajlirane in luštne ilustracije :) Nekaj ilustracij Amy MacDonald iz knjige Mali bober in odmev:


Mislim, da je zelo lep vtis naredila na njo tudi drobna knjižica o slovenskih gozdnih živalih Živali v slovenskih gozdovih/Animals in Slovenian Forests (Pohole S.) založbe K8 dizajn, 2011 iz zbirke Ko sem v naravi.


Knjižico smo si izposodili v knjižnici in je v bistvu čisto preprosta, prikazuje fotografije živali v slovenskih gozdovih, na vsaki strani je po ena žival in njeno ime v angleščini in slovenščini, ampak naši malčici je bila knjižica kljub preprostosti vseeno zelo simpatična. Teksta v knjigici ni, zato sem ji le pripovedovala o živalih. Govorila sem ji, kako se kakšni živali reče in kaj ta žival počne, kako se oglaša itd. in ona je na koncu za vsako žival znala povedati, kako se ji reče in pokazati kakšno njeno značilnost. Če jo vprašaš, kako dela na primer detelj, ona pokaže, kako trka, pa kako volk zavija,  kako veverica gloda lešnike in kako fazan radovedno dviguje svojo glavo iz trave itd :)


Medvedki sladkosnedki so še ena knjiga iz mojega otroštva, ki jo imamo doma. V njej so Kosovelove kratke pesmi na temo narave, živali in otrok. Živahna knjigica je namenjena najmlajšim in naša 2 letnica zelo rada gleda pisane ilustracije Jelke Reichman in posluša verze, ki so dovolj razumljivi in preprosti. Jaz jih večino znam kar na pamet in ji kakšno povem tudi, če knjigice ni zraven :)


Tole knjigico mi je prinesla moja mami in se mi zdi več kot super. Krasno se mi zdi, da nismo dali naprej in da doma še vedno hranimo veliko stvari iz mojega otroštva. Zelo veliko teh stvari je še vedno lahko aktualnih in prav se mi zdi, da jih ponudim naši malčici. Ena takih stvari je tale knjiga avtorja Renée Kayser - V gozdu in na travniku:



Na moje veliko presenečenje sem ugotovila, da se tudi to knjigo da še kupiti, sicer v francoski izvedbi in na francoskem Amazonu, ampak cena je pa še vedno kar visoka - 20€! Na prvem listu moje knjige pa piše, da je stala 1000sit, kar je nekako enako današnjim 5 eur :)






Kakorkoli že, knjigica je naravnost čudovita, polna idej za ustvarjanje in raziskovanje v naravi, ne manjka pa tudi opisov in razlag živali, rastlin in najdb iz narave. Idej vsekakor še ne bo tako zelo kmalu zmanjkalo! :)


U

Morda ti bo všeč še

0 comments

Smo tudi na Facebooku :)